- Vezi Coș Nu puteți adăuga un alt "Ordinea efectuării operaţiilor" în Coșul dvs.
-
4.50 lei
Poligoane
Atleţii care participă la proba sportivă denumită biatlon trebuie să îmbine rezistenţa la efort (parcurgerea a 20 de kilometri) cu capacitatea de concentrare (nimerirea a 20 de ţinte – probă de tir). Pentru fiecare caz în parte este nevoie de antrenament, în cazul probei de tir antrenamentul realizându-se în spaţii special amenajate numite poligoane. În matematică, spaţiile în care exersăm raţionamentele geometrice sunt de mai multe tipuri, dar puteţi începe antrenamentul cu poligoanele!
-
4.50 lei
Aflarea unei fracţii dintr-un număr
Magazinele au strategii pentru a-şi spori vânzările. Aceste strategii poartă numele de strategii de marketing. O astfel de strategie este aplicarea de reduceri ale preţurilor în anumite perioade. Ne convine astfel să achiziţionăm un produs sau serviciu care în perioada reducerilor reprezintă două treimi din preţul iniţial. La finalul activităţilor veţi constata că sunteţi cu un pas înainte în cunoaşterea voastră, deci vă oferim patru treimi de felicitări!
-
4.50 lei
Numere prime, numere compuse. Descompunerea numerelor naturale în factori primi
V-aţi pus problema cât de mult contează o virgulă într-un enunţ? La fel şi ordinea cuvintelor poate schimba semnificaţia enunţului. Astfel, avem interpretări diferite pentru un prim număr faţă de un număr prim. Prin activităţile propuse veţi înţelege şi utiliza conceptul de număr prim, acesta fiind ca o cărămidă care stă la baza construcţiei oricărei alt număr. Vă aşteptăm să construiţi alături de pritenii noştri propria voastră casă a cunoaşterii matematice.
-
4.50 lei
Scoaterea întregilor dintr-o fracţie. Introducerea întregilor într-o fracţie
Spune-i cuiva că timpul alocat unei activităţi este de 135 de minute şi-l pui în dificultate, ceea ce nu se întâmplă dacă îi spui că durata este de fapt de 2 ore şi un sfert. Este doar un exemplu prin care puteţi să explicaţi cuiva – la rândul vostru – de ce scoaterea sau introducerea întregilor într-o fracţie reprezintă procedee care au utilitate. Dacă aceste procedee vi se par dificile, încercaţi atunci să comparaţi cu parcarea unei maşini!
-
4.50 lei
Noțiunea de mulţime. Relaţii între mulţimi
Ne bucurăm la momentul înscrierii unui gol prin care echipa României se califică la competiţii internaţionale, ne place să plecăm cu grupul în excursie, suntem entuziasmaţi când facem rost de o piesă rară pentru colecţia noastră de jucării.Toate cuvintele evidenţiate, în anumite condiţii, pot fi interpretate ca fiind sinonime ale cuvântului mulţime. Vă invităm să ne însoţiţi în noua poveste, fiind dispuşi să vă exersaţi cunoaşterea într-o varietate de aplicaţii.
-
4.50 lei
Scrierea și citirea numerelor zecimale
Nu trebuie să consideraţi că la finalul clasei I aţi învăţat să scrieţi şi să citiţi orice! Începând de astăzi, vocabularul va fi completat cu noţiuni noi, însă ne bazăm, pe de o parte (întreagă) că vă plac provocările, pe de altă parte (fracţionară) că apariţia unei virgule în scrierea matematică nu este un impediment pentru voi. Suntem convinşi că cel puţin o zecime din timpul vostru îl veţi dedica studiului noilor noţiuni.
-
4.50 lei
Fracţii 1
Când nu ai bani să-ţi cumperi un Mercedes, îl cumperi pe bucăţi, de exemplu poţi începe cu o treime din maşină. Evident, pentru a conduce maşina trebuie să împlineşti vârsta de 18 ani, deci ai putea să calculezi ce fracţie din 18 reprezintă vârsta ta de acum. Vei înţelege cum fracţiile reprezintă un anume părţi ale unui întreg şi astfel cum tu eşti format ca două jumătăţi ale aceluiaşi întreg, sau patru pătrimi sau…
-
4.50 lei
Ridicarea la putere. Reguli de calcul cu puteri
Cum pot scrie mai pe scurt că am de efectuat o înmulţire a lui 2 cu el însuşi de 2000 de ori? Noţiunea de putere vă oferă posibilitatea de identifica noi proprietăţi ale numerelor naturale. Se afirmă că „repetitio mater studiorum est” (repetiţia este mama învăţării); operaţia de tip ridicare la putere este o repetiţie a înmulţirilor cu aceiaşi factori. Prin învăţare, dobândim putere, ba mai mult, putere a unei puteri.
-
4.50 lei
Unităţi monetare. Transformări
În Grecia, numele asociat pentru instituţiile bancare este cea de „trapeză”. Explicaţia vine de la faptul că în antichitate, locul unde se făceau tranzacţiile financiare era o masă numită trapeză. Realitatea de acum este că trăim într-o lume în care banii fac parte din cotidian, chiar dacă sub forme noi, cum ar fi cea virtuală, reprezentată de informaţii conţinute pe un card. O urare potrivită pentru oricine este să aibă cu un ban mai mult decât are nevoie!
-
4.50 lei
Divizor, multiplu
Statele care fac parte din Uniunea Europeană sunt state care cultivă relaţii de colaborare, de prietenie şi de sprijin reciproc. La fel şi numerele – şi ce sunt acestea decât rodul minţii umane – pot fi puse în relaţii unele cu altele. Este momentul la care numerele îşi dezvăluie noi caracteristici, prin care vom observa – la fel ca la oameni – că se formează unele din altele, se sprijină între ele (divizorii unui număr) sau că au urmaşi (multiplii unui număr).
-
4.50 lei
Ordinea efectuării operaţiilor
De la acest moment, calculul numeric începe să devină un joc de puzzle, în care numărul pieselor este considerabil mai mare decât cel cu care v-aţi obişnuit în clasele primare. Cerinţele de lucru vă vor purta când în lumea bine mirositoare a dulciurilor, când la cumpărături, în librărie sau la un concurs de cross. Ce mai aşteptaţi? Pe locuri, fiţi gata, start! Câştigătorilor le-am pregătit deja premiul.
-
4.50 lei
Scrierea şi citirea numerelor naturale
Pornind de la “jocul degetelor”, prin care sunteţi puşi să identificaţi un mod ingenios de a determina numere naturale, povestea numerelor naturale se continuă cu activităţi în care intervine scrierea poziţională, apelând la ajutorul bilelor unui abac, la ajutorul cuburilor, socotitoarei chinezeşti etc). Veţi sesiza de ce scrierea arabă a numerelor a câştigat în timp faţă de scrierea cu cifre romane şi cum beţele de chibrit devin magice în lumea numerelor.
-
Reprezentarea numerelor zecimale pe axa numerelor (modul demonstrativ)
Dacă ne-am imagina că păşim pe linia continuă trasată pe o şosea dreaptă, urmele paşilor noastre ar marca anumite poziţii, dar cu cât pasul nostru este mai mare, cu atât rămân locuri nemarcate. Dacă îl locul paşilor noştri am imagina urmele lăsate de numerele naturale pe o axă, atunci ne putem întreba ce fel de numere lasă loc în celelalte puncte ale axei. Răspunsul îl veţi găsi prin activităţile propuse acum.
Acces modul demonstrativ